Skip to content

Radiointervju med Jørgen Jelstad, Øystein Fluge og meg i NRKP2 Ekko i dag

oktober 24, 2011

For den som vil høre hva Jørgen Jelstad, journalist og forfatter av den nylig utkommede boken,  De bortgjemte, hovedforsker på Haukelandstudien som foreslår at ME er en autoimmunsykdom, kreftlege Øystein Fluge og meg selv sa på NRKP2, EKKO i dag,

LYTT HER!

Eller her!

 

Bokanmeldelse av boken til Jørgen finner du her

Tusen takk, enda en gang, til «Jan Nik», som bruker sin kunnskap og krefter til å lage lydfiler og laste videoer inn på YouTube. Du gjør en kjempejobb!

5 kommentarer leave one →
  1. oktober 24, 2011 17:32

    Kjære Maria, dere gjorde en KJEMPEinnsats i studio i dag! Det var en fryd å høre på, og jeg synes det kom frem så utrolig mye viktig.

    Derfor har jeg brukt en del tid på å transkribere hele sendingen og legge ut teksten, og jeg håper det er greit at jeg deler lenken her: http://www.serendipitycat.no/?p=7501

    Tusen takk for den innsatsen du gjør Maria, det betyr så veldig, veldig mye det du sier. Jeg synes det er knalltøft av deg å til og med gå i rette med dine legekollegaer og si at mange av dem har forholdt seg veldig lite vitenskapelig i denne debatten – det er SANT, men det krever mot og en rak rygg å stå frem med dette som lege. Håper du har flere legekollegaer som støtter deg.

    • oktober 24, 2011 17:56

      🙂

      Jeg tror nok flere kolleger, i alle fall dem som har sett ME-syke og jobbet tett med dem, mener noe i samme leia.

      Takk for transkribsjon! Kjempejobb! Jeg ser at hjernen min begynner å «skli litt» 😉

      Brainmeltdown…

  2. oktober 27, 2011 09:30

    Kjempebra intervju! Tusen takk for at du bruker kreftene dine på å formidle ME i ulike media!

    Synes også programlederen stilte gode spm, og fikk gode svar.

    Tom i hodet nå, dagen i dag er visst ikke helt god, men skitt au, pc og nett er eneste måten for meg å delta i verden nå, på en måte. Er sengeliggende, og har hjelp av hjemmesykepleien i kommunen her for tiden. Jeg kjenner alle der, så det går fint.
    Skal nok komme meg opp og ut av senga denne gangen også! Det har visst blitt noen ganger de siste årene…

    Men nå etter siste ukas hendelser på ME-fronten så gir det håp!

    Men det har blitt mye på engang, vanskelig og fordøye på en måte, overveldende! jeg har venta og håpt i snart 30 år, også skjer alt på en gang, med masse i media og boka til JJ!
    Det er vanskelig å fatte…

    Håper Fluge/Mella får midler til å forske videre. Siden jeg bor i Hordaland fylke er det kanskje håp. Vet at de ikke kan ta inn flere pasienter til sin forskning nå, men at jeg kan få en sjanse seinere under forutsetning av at legene får midler, selvsagt. Det burde de jo få nå når resultatene av forskningen hittil har vist så oppsiktsvekkende resultater!

    Jeg er opprinnelig østlending, oppvokst i en liten kommune i Vestfold. Det var kjærligheten til en mann som gjorde at jeg ble vestlending ( med Vestfolddialekt! ) Jeg har bodd her i 15 år nå, og føler meg hjemme her. Det er så fin natur her. Håpet er at jeg om noen år kan komme meg ut og nyte den mer. Men da må jeg bli bedre først! Har jo alltid hatt håp,men nå er det mye større enn noen gang.

    Jeg har opplevd litt av hvert i mine mange møter med helsevesenet gjennom årenes løp, mye har vært grøss og gru opplevelser. Håper den epoken snart er over nå…

    Det var bitte litt om meg, Nok en gang, tusen takk, Maria!

Trackbacks

  1. » Mye snacks i dagens EKKO på NRK P2
  2. » Mye snacks i dagens EKKO på NRK P2

Legg igjen en kommentar

