Skip to content

Om sosiale medier

januar 16, 2011

Jaja, mensann, internett – det har rukket å bli et nytt år uten at MariasMetode rakk å komme med sin nyttårskavalkade. NHOs årskonferanse dro i gang året ved å sette fart på debatten rundt vår fremtidge velferdsstat og kalte konferansen sin «Velferdsfella» Det er bra at ting debatteres og aktualiseres, til tross for at jeg vrir litt på hvordan man kan se «Velferdsfella» og ikke er enig i at det lønner seg å ikke være i arbeid, slik det kan høres ut som om mange mener.

Jeg skrev litt om det i «John og Ulven». Vi skal leve så godt vi kan alle sammen i det samfunnet vi har skapt og fortsetter å skape – å finne en felles vei er et fellesansvar. Jeg setter pris på at så mange som mulig er med i den debatten. Det handler om å ta ansvar.

Dette året har altså startet i god «Mikropolitikkånd» noe jeg håper og vil at dette årets skal fortsette med.

Nuhvel.

Denne supre plakaten har jeg ikke ennå tatt og kjent på, men det kommer nok.

Vinnerplakat i Superheltinner 2010 laget av http://studionetting.no/

Vinnerplakat i Superheltinner 2010 laget av http://studionetting.no/

Tidligere kom det en adhoctale fra meg som handlet om sterke kvinnestemmer, men den ble liksom ikke helt sånn «bare en takketale».

Klikk dere inn på hjemmesiden til Superheltinner og legg gjerne inn en kommentar om dere ønsker det! Posten ble visst ikke bare en takketale, men litt mikropolitikk tåler dere!

Pssst: Jeg lover å ikke fly over hustakene i ført mormors underbukse over rosa tight. I alle fall ikke før det blir varmere i luften.

4 kommentarer leave one →
  1. Jorunn Andreassen(jojja) permalink
    januar 16, 2011 19:50

    Sukk.. Er skikkelig skuffa her nå..
    Jeg hadde virkelig sett frem til at du skulle fly over hustaket vårt her, sånn at jeg kunne vist gubben hvem du var 🙂

    Men oki da skal ikke være vanskelig, du er tilgitt 🙂

    • januar 16, 2011 20:42

      Hehehe…takk for tilgivelsen, Jorunn!
      Skal se hva jeg kan gjøre…spescial for You…keep climbing the attic 😉

  2. januar 18, 2011 16:02

    ❤ Marias Metode 🙂

Trackbacks

  1. Sosialt entreprenørskap – den nødvendige vinden « Marias Metode

Legg igjen en kommentar

