Skip to content

Just click and say yes!

desember 5, 2010

Hurra! Enda en gang!
Jeg er kommet videre i nominasjonsrunden til kåringen av Superheltinne i sosiale medier anno 2010 og er kjempeglad!

Vinnerplakat til Superheltinne anno 2010 laget av Kristin på studionetting.no

Vinnerplakat til Superheltinne anno 2010 laget av Kristin på studionetting.no

Tusen takk til alle som nominerte meg – jeg er ydmyk og glad for den gesten det er.Jeg var ikke så bombesikker på om jeg skulle tørre å skrive enda ett innlegg om denne kåringen og rette oppmerksomheten mot noe som dreier seg om «meg», men jeg ble altså dyttet i rett retning og hopper i det og håper å unngå magaplask!

Vi vet jo alle at en slik kåring egentlig «ikke betyr noe».
På den annen side har jeg tenkt at alt som kan løfte denne saken jeg bedriver -å snakke med andre helsearbeidere, skrive kronikker, holde foredrag, snakke med folk på twitter, facebook og via blogg er med på å  sette en positivt oppmerksomhet rundt langvarig syke og hvordan denne store pasientgruppen skal ha en plass i det samfunnet vi lever i.

Derfor tør jeg likevel å si saker som høres svulstig ut:
Marias Metode er ikke, og ha ikke vært på lenge «Maria Gjerpe som blogger om seg og sin helse» Marias Metode er større enn meg selv. Marias Metode er et felles møtested der de fleste som kommenterer på blogg er pasienter, men som leses av langt fler og som snakker med «alle» i andre sosiale medier.
Så – trykk på lenken under -stem på Marias Metode og gjør det Nuh! Lenken er åpen i kun kort tid 🙂

Trykk her og du kommer til nettsiden du kan stemme på.

Om du skriver en begrunnelse, får jeg ekstra poeng. Takk! *Puh*

18 kommentarer leave one →
  1. desember 5, 2010 20:38

    Lykke til, Superheltinne!

  2. Jorunn Andreassen(jojja) permalink
    desember 5, 2010 20:39

    Smiler stort og sier. Dette er fullt fortjent..

    Du er unik i din skrivemåte og hvordan du møter de som kommer innom bloggen din. Jeg leste igjen den kommentaren jeg fikk av deg en av de første gangene jeg var innom.. og jeg blir rørt.

    Lykke til

    Å jeg har stemt og jeg er ikke aleina så jeg 🙂

    • desember 5, 2010 23:01

      Jeg husker godt at du kom innom fra vgb, Jojjja 🙂
      Det er godt å vite at du følte deg ivaretatt og velkommen her inne.
      Slikt blir jeg glad for å høre!

  3. desember 5, 2010 21:17

    Det er med så mye bra folk i denne kåringa at man får dårlig samvittighet for å ikke kunne stemme på alle sammen. 😦

    • desember 5, 2010 23:02

      Ikke noe å ha dårlig samvittighet for Undre!
      Det er jo supert at det er så mye bra folk med i kåringen, ikke sant?

  4. desember 6, 2010 00:59

    <b<ME-bloggere i fokus!!!!

    Ja den topp 10 lista var ett fryd for øye. ME-aktivistene har ikke mindre enn fem på toppen. Dette er egentlig ikke så rart for dette er mennesker med stort hjerte og engasjement.

    Alle disse ME-bloggerene deler raust av seg selv og skaper en hyggelig hverdag for oss som er rammet av det samme…..

    …. men viktigst av alt så sprer de informasjon om ME og dens komplekse natur, setter spørsmålstegn, skaper debatt og ja! står i frontlinja for kampen om ME-saken – om noen lurte? ja så dreier det seg om å få utredning og behandling innen det offentlige helsevesnet og bli tatt på alvor!

    Akkurat nå gjelder det å få satt smittevern og trygghet i våre blodbanker på agendaen og få forskningsmiljøene til å satse penger og resursser på det nye retroviruset som har blitt funnet i denne pasientgruppen. XMRV/MLVs er også funnet i en undergruppe av prostatakreft, brystkreft, lymfekreft, FM og innen autistspekteret. Bekymringen er at ca 7 % av friske kontroller også bærer dette retroviruset.

    Vi vil vite hva dette betyr og disse bloggerene gjør denne jobben med stor iver og kunnskap ikke minst!

    Denne gangen, og tru meg det er vanskelig å velge, går min stemme til Maria, fordi hun har valgt å være modig og blitt veldig veldig modig dette året. Med hodet høyt hevet og med respekt for 😀

    Hennes “mikropolitikk” som hun kaller det er enestående og sterk.

    😀 Takk til Maria for årets modigste innsats!!!
    😀 takk og hilsen til dere andre som også virkelig fortjener en stemme ikke bare i dag men hver dag……
    😀 ….og takk for meg…… vanskelig men hyggelig!!!

    *kræmt* ja

    KLÆMS til alle ME-superheltinne-bloggere

    • desember 6, 2010 12:03

      Tusen takk for en heidundrandes fanfare!

      (Blir flau, men skal late som ingenting :-D)

      Takk for at du hjelper til å løfte MariasMetode frem og opp!

  5. desember 6, 2010 10:31

    Jeg tror du har gode sjanser til å vinne!! 🙂

    • desember 6, 2010 12:06

      Du er et generøst menneske, Cat!

      Jeg er ikke så sikker på at Marias Metode når helt opp, nei. Ofte kan det være slik at mange tenker at den de ønsker å stemme på får så mange stemmer at de ikke ser noen grunn til å stemme og dropper det. Håper ikke det skjer nå og at alle som tenker bittelittegranne på å stemme MariasMetode frem gjør det NÅ! 😀

      Om denne bloggen og dette møtestedet blir løftet opp, blir jeg veldig, veldig glad!
      Og stolt 🙂

  6. hasla permalink
    desember 7, 2010 16:10

    Dette er flott, Maria.

    Veldig fin den kommentaren til Merete Sparre;
    «Min stemme går til Maria Gjerpe. Hun er istand til å løfte debatten rundt ME/CFS opp, se tingene fra et høyere sted, men uten å miste kontakten med bakken og grasrota. Hun klarer det sjeldne å balansere ytterpunktene og gi gode og rause svar til alle parter og til begge kanter.»

    Jeg kunne tenke meg å stemme på alle. Synes unge Gudrun Jona er modig og flott.

    Det var kanskje litt rart at så mange ME-blogger ble nominert. Og det blir litt vanskelig å skrive noe i kommentarfeltet da jeg kjenner så mange av dere.

    Synes det er vanskelig å heie på en da alle sammen gjør en viktig og formidabel jobb på nettet for ME saken.
    Det viktigste for meg er at man kanskje har klart å kapre enda flere seere til dokumentarvisningen av filmen «Få meg frisk!» på NRK på mandag 13.12-kl. 19.45.

    Klem, klem til dere alle.

    • Tege permalink
      desember 9, 2010 14:46

      Jeg hiver meg på og underskriver Hasla sitt innlegg fra A-Å

  7. Jorunn Andreassen(jojja) permalink
    desember 9, 2010 11:11

    Gratulere så mye.. Jeg smiler fra øre til øre, dette var fortjent..

  8. desember 9, 2010 13:42

    Gratulerer som Superheltinne 2010!
    (Håper det er greit at jeg lånte bildet av deg til bloggen min)

    • desember 9, 2010 17:14

      Bare lån, Sigrun!

      Det kommer snart en bloggpost fra meg etter samtaler med deg her inne på blogg og på twitter.
      Du gir meg alltid nye tanker, og det setter jeg stor pris på!

  9. desember 9, 2010 21:21

    Gratulerer superheltinne! En velfortjent tittel!

Trackbacks

  1. Tweets that mention Just click and say yes! « Marias Metode -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

