Skip to content

Superheltinner og Tordnende blogger

november 28, 2010

Hurra!

I dag morges våknet jeg sent, men godt, til den hyggelige meldingen om at jeg var nominert til Superheltinne. Gjett om jeg ble glad!

Jeg er glad for det som har skjedd meg og som jeg får til å skje gjennom Facebook, Twitter og blogger. Det er utrolig mange flotte, fine og engasjerte folk der ute/her inne!

Digital Superheltinne?

Hva da, spør du kanskje?
Kåringen av Superheltinne kom i stand i fjor, etter initiativ av to dyktige bloggere, Iskwew og Kvinnekongen, som et ønske om å synliggjøre kvinner som beveger seg i det vi kaller sosiale medier: Facebook, Twitter, blogg osv.

Illustrasjon av premieplakaten til vinneren av Digital Superheltinne 2010

En Superheltinne bør:

•    Delta i dialogen i sosiale medier; ren pushing av egen informasjon er ikke nok
•    Deltakelsen i sosiale medier bør være vedvarende
•    Kandidaten er generøs og deler informasjon og kunnskap
•    Kandidaten skaper aktivitet og får i gang interaksjon

Jeg er for at kvinner skal synes!

Det er morsomt at ulike kvinner nomineres, slik at flest mulig synes. Hvem som helst kan nominere. Den som blir nominert flest ganger vil gå videre til neste runde. En god beskrivelse i kommentarfeltet av hvorfor kandidaten bør bli utnevnt gir ekstrapoeng.
Jeg har ikke bestemt hvem jeg skal nominere ennå -det er mange dyktige og gode kandidater. Et luksusproblem!

Beste blogger skal kåres

-i år, som før. Det er Sonitus som arrangerer og i fjor skrev jeg et innlegg om Sonitus og jobben de gjør. Ida Jakson/Virvarr ble fjorårets vinner.

Heldig er jeg som sitter i Tordenbloggjuryen i år og skal nominere årets beste blogger! Jeg vet hvem jeg helt sikkert ikke skal nominere, men det holder jo ikke: Jeg skal også plukke ut mine vinnerkandidater.

Nominer -du også!

I tiden jeg tenker på hvem som skal bli min Tordenbloggerkandidat i år her kommer en sterk oppfordring: Gå inn og nominer din Superheltinnekandidat -nå!

(Og bare så det er sagt -den kandidaten behøver slettes ikke være meg! Det fine i dette initiativet er at dyktige kvinner blir synliggjort. )

Premien er laget av Kristin Kokkersvold på Studio Netting -er den ikke fin?!

28 kommentarer leave one →
  1. november 28, 2010 04:50

    Åh, gratulerer så mye med en velfortjent nominasjon! Jeg er helt enig med deg, dette er et veldig fint initiativ, og jeg skal følge oppfordringen din, må bare få orden på tankene mine først!

    • november 28, 2010 10:24

      Takk, takk, Anniken 🙂
      Sliter litt med orden på tankene jeg også -det er jo så mange å velge mellom!

  2. november 28, 2010 10:05

    Du fortjener så absolutt nominasjonen, Maria! Gratulerer med å bli nominert!

    • november 28, 2010 10:26

      Takk, hjemmeistua!

      Jeg kjente vel først at jeg ikke fortjente en slik nominasjon fordi jeg har vært så «stum» i flere fora den siste tiden, men tar det likevel til meg som en klapp på skulderen og en anerkjennelse for det jeg selv ikke ser. 🙂

      • november 28, 2010 11:59

        Og nå ser jeg at du har gitt meg en stemme også -tusen takk!

      • november 28, 2010 13:35

        Du står på som bare det, og at du den siste tiden har måttet ta vare på deg selv er ikke en negativ ting. Vi liker når du passer på deg selv. *nikker* Har for øvrig vært inne og nominert deg.

  3. november 28, 2010 10:31

    Håper du får flere nominasjoner Maria! 🙂 Viktig at folk får med seg at i den innledende runden teller hver nominasjon som EN stemme, så hvis dere vil at Maria skal gå videre må hun ha en nominasjon fra hver og en av oss! (Det holder ikke at én person har nominert, sånn sett er dette litt annerledes.)

    Jo flere som nominerer en person, jo mer sannsynlig at denne går videre til neste runde.

    • november 28, 2010 11:55

      Blir så rørt, jeg, Cat!
      Takk både for oppfordringen og din stemme!

      Nominer i vei, folkens!
      Dere kan stemme på 3 personer -hvem dere vil og Cathrine er også nominert!

  4. november 28, 2010 11:46

    Maria sier :
    «En Digital Superheltinne bør:

    • Delta i dialogen i sosiale medier; ren pushing av egen informasjon er ikke nok
    • Deltakelsen i sosiale medier bør være vedvarende
    • Kandidaten er generøs og deler informasjon og kunnskap
    • Kandidaten skaper aktivitet og får i gang interaksjon»

    Syns du lever opp til alle fem kriteriene på en veldig god og inkluderende måte, så jeg er ikke overrasket over nominasjonen. Må bare finne ut hvordan jeg får stemt…

    Kamelryttersken postet sist: «Fem grunner til at hun ikke er en fare for sine omgivelser» http://karavanseraiet.no/?p=1536

    • november 28, 2010 11:57

      Takk, Kamelryttersken, veldig hyggelig å høre fra deg 🙂

      Det er bare til å klikke på lenken:

      http://bit.ly/ejdpJO

      Deretter skriver du bloggen til de du vil skal bli nominert.
      Den som få flest stemmer, går videre og hver stemme teller.

      Godt valg!

      • november 28, 2010 13:31

        Du er jo mominert jo!
        så da tok jeg med et par andre jeg setter pris på i cyberspace i samme slengen. Klarer liksom ikke bestemme meg for ei.

        • november 28, 2010 15:04

          🙂

          Jeg er nominert -men den som får flest stemmer går videre.

          Bare lov til å nominere 3 -tror du nominerte 4?
          Vanskelig å begrense seg!

        • november 28, 2010 18:45

          Misforsto jeg noe?
          Det var i prioritert rekkefølge, så vi får håpe det går greit 🙂
          Anja er digital superheltinne i hverdagen, så hun overlever med tenna i tapeten og stiletthæla i taket. Garantert 🙂

  5. november 28, 2010 13:20

    Gratulerer med velfortjent nominasjon – du lever virkelig opp til alle kriteriene. 🙂

    • november 28, 2010 21:25

      Tusen takk, plosiv ❤
      Det hadde vært veldig morsomt å få så mange stemmer at jeg hadde gått videre, da -når jeg nå først er nominert, lism 🙂

      Det er jo så mange som er gode kandidater og vanskelig å skulle velge!

  6. Elisabeth permalink
    november 28, 2010 13:59

    Gratulerer, og definitivt velfortjent nominasjon! 😀

    • november 28, 2010 21:27

      Tusen takk, Elisabeth! 🙂

      Har du nominer noen?
      Du kan nominere tre hele, grepa kvinnfolk 🙂

  7. Jorunn Andreassen(jojja) permalink
    november 28, 2010 14:41

    Grattis, og det er velfortjent, derfor nominerte jeg deg oxo, ser jeg ikke er aleina 🙂

    • november 28, 2010 21:31

      Ja, det så jeg på twitter, Jojja -jeg ble jo veldig rørt også…
      Takk for stemmen!

  8. november 28, 2010 17:39

    Gratulerer, Maria! Det er vel fortjent! Jeg følger med fra sidelinja, og synes nettopp det du gjør er sosiale medier på sitt aller beste!

    Synes forøvrig Superheltinner er er supert tiltak. Jeg har mine tre kandidater klare i hodet.

    Klem K

    • november 28, 2010 21:39

      Tusen takk, Mammadamen – en ære at du synes det er velfortjent at jeg blir nominert!

      Jeg skal jo være helt ærlig og si at jeg ikke hadde trodd at jeg kom til å bli nominert i år, for som jeg har sagt før -synes jeg ikke har fått til så mye som jeg har lyst til å få til den siste tiden.

      Skulle ønske jeg hadde mine tre kandidater ferdige i hodet 😉

  9. november 28, 2010 19:32

    Kult at du liker illustrasjonen 🙂

    Nominer heltinner folkens, det er så mange flinker damer/jenter/kvinner i sosiale medier!

    • november 28, 2010 21:42

      Kristin -jeg likte -jeg digget illustrasjonen du laget!

      (Vurderer å bestille en sånn hverdagsheltillustrasjon til meg selv:-D)

  10. november 29, 2010 13:49

    Lykke til Maria 😀
    Kjempeartig tiltak for å hedre noen av de mer tankevekkende og dedikerte bloggere i netthimmelen !

  11. Anne Mette permalink
    desember 2, 2010 20:48

    Gratulerer så masse med velfortjent nominasjon! *klem*

  12. Tone permalink
    desember 3, 2010 00:29

    Gratulerer, så forjent:-)

  13. desember 3, 2010 18:25

    Tusen takk alle sammen!
    Ble litt flau over denne type oppmerksomhet, jeg -men nå begynner det plutselig å bli litt gøy også 😀

Trackbacks

  1. Digital superheltinne 2010

Legg igjen en kommentar

