Skip to content

Å ta seg ut…

oktober 13, 2010

I disse botox- og stæsheopp, hold inn og pust ut -tider, skal jeg ha en total makeover jeg også. Det var kanskje ikke det du tenkte Fritt Ord var opptatt av, men det er likevel slik det henger sammen. Noen av de midlene jeg har fått skal gå til å endre denne bloggens utseende og funksjonalitet. Det skal ikke gå så mye som en krone til champis, dessverre. Det glemte jeg å legge inn i budsjettet, gitt!

.
.

Jeg synes forsåvidt bloggen er grei nok, det er alltid litt rart å skulle endre noe folk er vant med, men jeg ønsker meg flere undersider og funksjoner. Jeg vil filme og leke og jeg vil kunne legge inn lydklipp fra konferanser og diskusjoner. Et sted skulle jeg gjerne ha muligheten for andre å legge inn sine innlegg, nesten som en idébank, mer enn som gjestebloggere.
.

Det er ikke bare for meg bloggen skal funke.

Først og fremst skal den være enkel og grei å lete seg fram i for dere, den skal være god å hvile øynene på, fordi jeg vet at mange av dere har hjerner som tenderer til å kræsje når fargene blir for sterke eller inntrykkene for mange. Samtidig skal den være interessant nok til at dere får lyst til å bli en liten stund, sette dere ned, smake på alt det hjemmebakte og chille´n i hengekøya.
Jeg er sikker på at mange av dere har reist en del på andre blogger, eller i alle fall har noen tanker om hva som er bra og hva som ikke fungerer.
.

Kanskje dere har noen tanker om det ene eller det andre? Del dem med meg!
Har du noen tips og lenker til noe du liker? Er du ekstra fornøyd med noe på din egen blogg som du vil vise frem? Lenk i vei!
Kanskje du har noen ord eller begreper du gjerne vil forbinde MariasMetode med og som du synes bloggdesignet skal gjenspeile? Skriv dem opp!

Muligens tenker du noe spesielt om farger og hvilke som er gode å se på og hva som er pyton og migrenefremkallende? Show me!

.

Ordet er Fritt! Faktisk.

(Ok -nesten, da. Ikke noe slåssing om hvilke farger som er best. Tipper Cat vil foreslå noe i lilla, for eksempel …)

55 kommentarer leave one →
  1. oktober 13, 2010 07:15

    Hjelp! Et tomt kommentarfelt!!
    Og jeg som skulle vært på vei på jobb…

    Akkurat det med farger skal jeg avstå fra, bortsett fra at jeg liker gammelrosa på accesoirer (Skjerf og sånt). Men det er nå meg da.

    Oversiktlig, ikke for mye stæsj og titler på sideelementer som ikke ser ut som en konkuranse i å oversette til helnorsk. Lenketavle er et godt ord, men er det godt? Fungerer det som det skal? (Litt Djevelens advokat på morrakvisten).

    Er en masse «Bare må ha stæsj» som kan ligge nederst under innleggene. Tekstfeltet bør være mest mulig fritt for andre elementer.

    Selv liker jeg at det på framsida er utdrag av flere artikler/blogginnlegg. Slik at leserne kan få en oversikt over hva som er på bloggen ved å lese ingressen på hvert innlegg. Og så syns jeg det er greit at hvert blogginlegg på framsida er merket med antall kommentarer (TYDELIG, ikke i skriftstørrelse 8 pkt med grå skrift på hvit bakgrunn) Samme med at HER kan du legge igjen kommentaren din under hver post. Innleggene på framsida kan gjerne være merket med kategori og tag/emne. Kan være litt forvirrende akkurat det der, men tror at emne/emnesky er litt viktigere enn kategori, men det er en litt annen diskusjon.

    Stæsj som film og lyd og sånt, må nødvendigvis ikke vises/være valgmulighet som vises for leseren. Det kan være tilgjengelig for bloggeier fra Dashbordet som WordPress kaller det.

    Et kommentarfelt med knapper for utheving, understreking og lenker og sånt hadde vært kult. Samme med redigeringsmulighet av egen kommentar. Ser enkelte steder at det er mulig i inntil 30 minutter etter at kommentaren er postet.

    Siste kommentarer og mest leste poster er alltid godt å ha synlig. Du vil jo at leserne leser hele bloggen.

    Enkelt, oversiktlig, få sideelementer som forstyrrer lesingen. Samle stæsj nederst eller på en egen side (sånn som lenketavla). Tror jeg oppsumerer hva jeg tror fungerer

    • oktober 13, 2010 15:51

      «LenkeTavla», ja. Fant ikke annet i farta, den gang, men nå som det blir en opprydding her, så skal jeg nok tenke mer igjennom hva jeg MÅ ha, hva jeg kan ha og hva jeg skal ta bort.

      Antall kategorier skal ned.
      Metaboksen skal bort.
      Twitteroppdateringene likeså.

      Jeg vil også gjerne ha flere små bokser med ingresser på forsiden, slik at det er lettere å finne frem til annet enn akkurat det siste innlegget.

      Godt tips om redigeringsmuligheter av egen kommentar!
      Humhum…det blir en del skrivefeil som jeg gremmes over når jeg legger inn hos andre.

      Takk for gode morgentips!
      Får inderlig håpe du rakk jobben 🙂

      • oktober 13, 2010 16:42

        Bare hyggelig 🙂
        Dèt gjorde jeg ikke. Men hovedtyngda av brukerne kommer ikke før 9, og onsdagsmøtet var bare spørsmål om ønsker til nyinnkjøp. Så om jeg leste avisen på jobb eller prøvde å formidle litt om hva jeg tror fungerer for å få ei bloggside leselig for folk som sliter nok med å få med seg det de vil, ble egentlig ett fett.

  2. oktober 13, 2010 07:37

    Haha, det har du helt rett i! Lilla – lavendellilla er beroligende og pent vettu 😉

    Neida, fra spøk til alvor – jeg tror du vil tjene på å kjøpe et eget domene. Da får du mer frihet til å utvikle siden din. Selv opplever jeg wordpress.org som en flott plattform, med utrolig mange temaer å velge i som kan videreutvikles og ha mange ulike tillegg. Det er ikke kjempevanskelig å lære seg, og det finnes mange dyktige folk/konsulenter som kan hjelpe deg med utvikling.

    Så mitt foreløpige råd er altså å lese litt på http://wordpress.org/

    Kommer plutselig tilbake med mer senere! 😀

    • oktober 13, 2010 15:53

      Takk, Cat!

      (Du overrasker nå stadig, da -lilla, lism?! :-D)

      Jepp -eget domene er innkjøpt.
      Det blir nok til å bruke en ferdigmal, kanskje?
      Me får sjå hva som finnes -jeg skal ta meg en runde.

      Takk for foreløbige og gode råd!

      • oktober 13, 2010 17:45

        Jeg liker veldig godt slike såkalte «magazine»-temaer, det er oversiktlig og ryddig og gir lyst til å klikke seg inn på ulike artikler. Ikke så forskjellig fra Matprat.

        Her kan du se noen Magazine-themes man kan velge på wordpress.org: http://wordpress.org/extend/themes/search.php?q=magazine

        Synes det er mye bra inspirasjon der!

      • oktober 13, 2010 17:45

        Også en ting til: Synes du er veldig flink til å krysslinke i postene dine, trekke linjer til ting du har skrevet før. Det er veldig bra, skaper en sammenheng og gjør at man får lyst til å gå tilbake og lese mer.

  3. Anne permalink
    oktober 13, 2010 07:38

    Hei og hopp Maria.

    Det er nok viktig at siden er «deg», sånn som vi lesere har blitt kjent med deg. Energien din har sakte men sikkert kommet til syne for oss lesere. Du må vise på en måte i bloggen at «dette er bloggen om håp» i en usikker ME-verden. Ikke for knalle farger, men kanskje litt innslag av dine malerier (bake det inn litt i siden, i form av utklipp).

    Jeg skjønner at det er viktig å ha med viktige funksjoner, for dette skal jo være en side som skal være lett å navigere osv.. Kan nevne utallige funksjoner, men lar det være, for du har nok en ide selv om hva som er viktig for deg og leserne. Det er din side som skal nå ut til oss «gamle» lesere og mange mange nye lesere 🙂

    Blir spennende dette 🙂

    Anne

    • oktober 13, 2010 15:54

      Dette blir spennende, ja, Anne!

      «Håp» og «livsvilje» er viktige temaer.
      Takk for at du minnet meg på det 🙂

  4. Tone permalink
    oktober 13, 2010 08:53

    Liker bildebruken du bruker Maria, så fortsett med den iallefall:-). Sånn litt humor i alvor

  5. oktober 13, 2010 09:35

    Eget domene, Maria. Det er tingen. Din blogg er så kjent at du ikke vil ha problemer med mannefall på lese- og kommentarsiden i alle fall selv om du hopper av wordpress.com. Som Cathrine sier: wordpress.org. Og det finnes mange hjelpere der ute.

    Lukka te og goe pote, som dei seier på Strilelandet.

    • oktober 13, 2010 15:55

      Jupp -det er det eneste jeg har hatt nærvær til å gjøre; eget domene er i boks.
      Skal sjekke ut wordpress og se hva slags hjelpere, og hvor mye de skal ha for å hjelpe, selvsagt, som finnes der ute 🙂

  6. oktober 13, 2010 10:00

    Takk for kommentarer, folkens!

    Jeg har domene -kjøpt for en stund siden, så den er i boks!
    Det er HELT, helt sikkert at jeg må ha folk til å hjelpe meg med dette. Det finnes ikke en som er mer teknisk idiot enn meg. Det er jeg sikker på.

    Noen som kan noe om hvordan farger påvirker hjernen og gir ulike signaler til den som ser på?
    Farger og former som får deg til å tenke håp, ro, engasjement, livskraft etc?

    Hva tror dere om hvordan denne fungerer når hodet ikke er helt med, unntatt farger og snutter som dukker opp -kun måte å sette opp design på:

    http://www.matprat.no/

    Fant en kul nettside -men tror neppe den egner seg for hjernetåkehjerner -men kreativ var den:

    http://leoburnett.ca/FLASH/index.htm

    • Bambi permalink
      oktober 13, 2010 12:47

      Please ikke ta den kreative linja! he, he, he…

      Noe funksjonelt/ryddig/ brukervennlig/estetisk – takk!

      Liker godt bildene du bruker (som illustrasjon til tekster og tematikk) og kanskje du skal bruke egen produserte malerier?

      Kanskje en litt større skrifttype hadde lettet lesningen (for mange av oss)?

      • oktober 13, 2010 15:27

        Takk! Et godt og praktisk tips, dette med skriftstørrelse.
        Det hadde jeg ikke tenkt på -jeg pleier å blåse opp det meste på egen maskin 🙂

        (Skal love å droppe den kreative linja, men det var utrolig morsom -og slitsom:-D)

  7. AnetteS permalink
    oktober 13, 2010 11:07

    Kreativ?? Jeg fikk aldri noe innhold inn i det store hvite feltet Haha!
    Typisk nettside som ikke egner seg for blinde som bruker et eget program for å kunne lese nettsider…. brukervennlighet?

    Vel, enhver side har vel sitt mål og sin målgruppe…

    En ting som jeg ønsker meg i bloggen din er at når jeg klikker på alle dine linker , så skal sidene åpnes i nytt vindu ( eller i det minste i ny fane) for da mister jeg ikke deg!

    Mange liker kanskje tilbake-knappen i browseren for dette, men jeg synes at når du legger inn en link, så ikke send meg fra deg, men åpne nye vinduer for meg, det er du jo ellers innmari god til 🙂

    Når det gjelder domene, så har du jo det, og det alltid det jeg skriver inn når jeg skal finne deg. Men om du vil tjene så masse på å kjøpe deg en publiseringsløsning, vet jeg ikke. Spørsmålet er , skal du fortsette å blogge ( noe jeg håper) eller skal du lage et nettsted?
    Det er noe uformelt over en blogg, lavere terskel, rett fram liksom.

    Du er veldig god på innhold, det er innhold som gjør denne bloggen. Ikke la kreftene brukes unødig på teknikk og evt mer fancy løsning. Enhver endring må tjene målet ditt!

    Mitt forslag er derfor: Ikke lag et nettsted det blir for komplisert å jobbe med!

    Hva er det egentlig du ikke har mulighet til å gjøre i den bloggen du har nå?

    • oktober 13, 2010 15:34

      Takk for gode refleksjoner!

      Jeg kan ikke noe om hvilke programmer blinde/svaksynte bruker for å lese nettsider. Er det visse ting jeg bør passe meg for? Forstå at den kreavtive siden ikke funka i alle fall…

      Jeg er helt enig med deg -jeg vil at det jeg legger inn skal dyttes ut i en ny fane. Jeg mister raskt oversikten dersom jeg taes vekk fra siden jeg er på. Jeg tror ikke det er sånn man liksom skal gjøre det -men om det funker best for min hjerne, tenkte jeg at det funket best for deres hjerner også 🙂

      Jeg skal fortsette å blogge, men jeg ønsker flere kommunikasjonsmuligheter. Jeg vil bruke mer lyd og film. Jeg vil ha flere «blogger» i en, det vil si at jeg kan lage selvstendige enheter etterhverandre under flere faner, og ikke slik som nå, når jeg bare kan gjøre det under hovedsiden.

      Takk for disse gode råd:

      «Enhver endring må tjene målet ditt!

      Mitt forslag er derfor: Ikke lag et nettsted det blir for komplisert å jobbe med!»

      Jeg skal ta dem inn som et mantra for meg selv!

      • oktober 13, 2010 17:48

        Bare – vær så snill å unngå alt som har med flash å gjøre!
        Det er så på vei ut – sier mange.
        Ikke kan man lese det på mobile enheter, iPad etc. Det er kjedelig å vente på at disse flash-introene skal lastes, og det er veldig sjelden veldig spennende.

  8. Rosa permalink
    oktober 13, 2010 11:11

    Synes du har en fin blogg, er behagelig for min del. Stort sett bare ett problem som gjør om jeg velger å lese noe som helst hvor som helst, og det er lengden på innleggene. Er det for langt, (òg komplisert for denne enkle og alltid trøtte ME-hjernen) så orker jeg ikke mer enn lese første ordene så lukker jeg.. Skulle vert flink å ta det i flere omganger da, men det er skjelden..

    Og..når jeg ser linkene du legger inn her over, så kommer jeg jo på et problem til selvfølgelig, og det er at det bør være så rolig som mulig på ei side, likte ikke noen av de i linken over. Men klart en går inn og leser og titter likevel, men det blir lite..

    Men denne er fin synes jeg da.. :o)

    • oktober 13, 2010 15:36

      Ja -her har jeg et utviklingspotensiale…
      At jeg er god på å skrive kort er en overdrivelse. En ganske stor en.

      Jeg skal øve på å skrive kortere, eventuelt dele opp innleggene -takk for innspill!

      Flott du sier det med lenking. Å være sikker på at jeg må ha lenkene med, skal også bli en sak jeg skal ta med meg.

      Eventuelt kan jeg legge dem nederst i innlegget, kanskje?

      • oktober 13, 2010 17:49

        Å dele det opp litt med å ha en tydelig markert ingress, noen overskrifter etter hvert i teksten og uthevede stikkord gjør det jo litt lettere å lese lengre tekster. Vet du gjør dette mye allerede altså. 🙂

      • oktober 13, 2010 18:41

        Lenker nederst i innlegget tar demut av helheten. Legg dem i teksten og la dem åpnes i et annet vindu/fane ellerhva det nå heter. Er vanligvis et valg i wordpress-blogger når man legger inn en lenke at du kan be om at den blir åpnet i et annet vindu

        • AnetteS permalink
          oktober 14, 2010 12:24

          Igjen må man tenke på hvilkte mål man har med å gi brukeren en lenke:

          Som bruker tenker jeg at lenker midt i tekst er en viktig lenke, noe avsender vil jeg skal gå inn på ( kan også være at avsender vil verifisere noe av det han skriver)

          En lenke nederst under innlegg er muligheter for mer lesing

          Husk at hver gang du linker midt i et innlegg, så kan du «miste» leseren eller gjøre hennes lesing av ditt innlegg mer fragmentert.

      • Rosa permalink
        oktober 13, 2010 19:44

        Hei, litt usikker på om du forsto eller misforsto det med lenkene. Mente de to sidene du linket til her, at de var litt forstyrrende, men ikke lenkene i seg selv eller innl ditt m lenkene. Men er så trøtt for tida at det er ikke så mye som skal til for at noe er forstyrrende. Lenkene der de passer i et innlegg er helt greit for min del, kan ikke virke forstyrrende det tenker jeg. Litt redd for å skrive rotete og uforståelig når jeg er sånn som nå og ikke tenker helt klart, da burde jeg la vær..;o)

        • oktober 13, 2010 20:20

          Takk for oppklaringer!
          Det er ikke bare ditt hode som ikke alltid følger med, Rosa.
          Jeg setter pris på at du fant krefter og konsentrasjon til å skrive noen tips til meg.

          🙂

  9. AnetteS permalink
    oktober 13, 2010 11:11

    obs:
    En liten korreksjon til meg selv: jeg ser at du åpner linker i nytt vindu i selve artiklene dine ( testet bare noen få nå, er det noe du velger bevisst hver gang ,eller ligger det i malen?)

    det var i svaret ditt i kommentaren over at jeg mistet deg, linken åpnet seg i samme vindu

    • oktober 13, 2010 15:37

      Jeg velger hver gang, så sant jeg husker det, å åpne lenkene i nytt vindu, ja, slik at man ikke blir tatt bort i fra det en leser, mitt innlegg.

  10. Tone permalink
    oktober 13, 2010 11:25

    Det finnes mye lesestoff om farger og fargenes psykologiske påvirkning. Eks:

    Farger og påvirkning: http://www.nrk.no/kanal/undervisning/1254034.html.

    Hvit, renhet, fred. (legefrakker:-))
    Blått, beroligende og troverdighet, vidom, konservativ, kjølig og febernedsettende mm.
    Grønt, håpets farge, natur og harmoni, friskhet, giftighet, lovlig (trafikklys)
    Gult for konsentrasjon,intellekt, falskhet…
    Rødt for lidenskap og adrenalinkick,fare…kan bli sliten av rødt:-(
    Lilla for åndelighet og sjel

    Fargene har både positive og negative egenskaper (dualitet) og egenskapen forsterkes med de andre symbolene eller tekst. F.eks medisinske fakta (soma) under blått og psyke under lilla, kosthold under grønt, debatt under gult kanskje….:-)

    Matprat siden kan godt være utgangspunkt, uansett blir det nok bra:-)

    • oktober 13, 2010 15:39

      Takk, Tone!
      Nyttig for meg -og en god idé å ha ulike farger på ulike temaer!

      I dag har jeg vandre litt rundt og lurt på om ikke kombinasjonen av fargene skifergrå som hovedfarge, grønn, som i lime og lilla, som noe sterkere enn lavende, skulle gå fint….

      Men det er i dag -vi får se hva som skjer i morgen 🙂

  11. Tone permalink
    oktober 13, 2010 11:46

    Mestring er vel og under psyke eller?

  12. anonymica permalink
    oktober 13, 2010 12:01

    Jeg håper i alle fall at designen fortsetter å ha hvit bakgrunn og enklest mulig. Alt annet er slitsomt….

    • oktober 13, 2010 15:41

      Ja, teksten synes jeg bør være på hvit bakgrunn og med enklest mulig font.
      Også noe jeg skal ha i bakhode, langt framme, altså 🙂

      Takk!

  13. Tone permalink
    oktober 13, 2010 13:01

    Bambi og andre, dere kan endre skriftstørrelse på pc’en. Bare et tips da mye kan være smått på nett.
    Ja hvit bakgrunn er best til sort tekst.

  14. Lilja permalink
    oktober 13, 2010 13:57

    ….Spennende med make over, Maria !
    Synes utgangspunktet ditt var veldig bra også jeg 🙂 (sikkert fordi jeg ikke er et teknisk geni og ikke kjenner potensielle tekniske muligheter på web`n) Ellers synes jeg du har hatt en estetisk lekende og delikat linje i designet ditt hele tiden. Du finner mange gode og inspirerende illustrasjonsbilder.
    Andre innslag av egen kreativitet i form av dikning og malerier er bare inspirerende. Vi er da hele mennesker med mange (spennende) fasetter, så det synes jeg er flott.
    Dagens indrefilet er også en genistrek i så måte som bør videreføres.
    Funksjonalitet og ME : For min egen del leser jeg bare når jeg er i form til å lese.
    Fontvalg og størrelse synes jeg derfor da fungerer godt for min del.
    Ellers fin mix av fagstoff/artikler/forskning mht «soma» samt livgivende gjødsel til «psyke» via «den gode samtalen», (hm, den mellommenneskelige-dimensjonen…) kunst og kulturstoff (les Marias malerier, dikning, morsomme, lekne og underfundige videosnutter m.m
    Jeg sier bare-Go Maria… :)…og lykke til !

    • oktober 13, 2010 15:43

      Aaaah…der sa du noe -Dagens Indrefilet er jo svært så forsømt!
      Den må få en renessanse snart 🙂

      Jeg liker å lege litt med illustrasjonene -som en motsats til det alvorlige i tekstene.
      For alt er ikke bare alvor og alt er ikke bare morro -det er en blandings, det meste av det vi opplever 🙂

      Takk for lykkeønskinger!

  15. Trude permalink
    oktober 13, 2010 15:22

    Neeeeiii – pliiis ikke som matpratsiden!
    Den var fryktelig vond å se på. Fargene er en ting, men alle boksene, alle elementete, altfor mye å orientere seg i! Og så skvatt jeg skikkelig av Leo Burnett – LYD og bevegelse hehe. Litt sensibel i dag:-)

    Jeg syns siden din er fin pr. i dag, men forstår at du vil ha flere muligheter. For ME hoder derimot, er det godt å ikke ha så mange valg. Store nok fonter, hvit bakgrunn, sort tekst. Bildebruken/illustrasjonene dine er fine som de er. Og de tar ikke hele siden.

    Farger: jeg foretrekker de dempede «støvete» fargene, helst grå/blå/grønn/beige osv. De er mest behagelige for mitt øye og hode.
    Enkelt er bra:-)

    • oktober 13, 2010 15:46

      Akkurat, Trude!

      Minst mulig elementer -og der det må være elementer, bør det være nedtonet fargemessig slik at de blir gode å se på. Og ikke så mange valg. Point taken!

      Huff….skulle visst ha lagt inn en advarsel på den Leo Burnett-lenken… Sorry!

      • oktober 13, 2010 15:50

        Var fin den 🙂
        Som eksempel på hvordan ting kan gjøres med litt kreativ tenking…

        • oktober 13, 2010 15:58

          Hehe…ja, men vet at den vil virke veldig forstyrrende for ME-syke og jeg skulle ha sagt i fra på forhånd. Sånt kan ta mye krefter og akkurat det er nesten umulig å forstå om en ikke har opplevd det selv.

          Nå, som jeg er blitt så mye bedre, har jeg jo glemt hvordan det var, men jeg «vet» likevel hvordan det var. 🙂

          Takk for morgenkommentar!

        • oktober 13, 2010 16:32

          Bare hyggelig 🙂
          Tror jeg skjønner at den sida der ikke er noe for mange ME-pasienter. Vet det ikke er noe for whiplash-skadde iallfall.

  16. anonymica permalink
    oktober 13, 2010 17:53

    Denne nåværende bloggen din har et veldig godt design, i alle fall når det gjelder enkelhet og oversiktlighet, som kanskje er det aller viktigste. Skulle ønske meg at utformingen liknet mest mulig på denne her jeg…. Inkludert det bra bildet av deg helt øverst.

    Og mest mulig hvitt!!
    Man kan lese om fargenes psykologi så mye man vil, men det vil alltid oppleves individuelt uansett.

    Jeg ønsker meg også en side der leserne kan legge inn dikt, men det har du jo egentlig i og med Dagens Indrefilet.

  17. oktober 13, 2010 18:54

    Synes du har en veldig fin blogg.
    Ja, slik som den er, mener jeg,
    men jeg forstår behovet ditt.
    Fint blir det uansett, tenker jeg.

  18. hannem permalink
    oktober 13, 2010 20:03

    Synes bakgrunnen for skrifta skal være lys og skrifta mørk. Liker ikke mørke eller fargerike bakgrunner med skrift oppå. Men liker veldig godt bilder, bare de ikke ligger bak teksten.

  19. Lone permalink
    oktober 13, 2010 22:01

    Ikke som matpratsiden, nei. Den andre linken, med den tegnende musen var jo veldig morsom, men slitsomt (eller oppgirende!) i lengden. Prøv å ha det mest mulig rolig og dust. Ikke for mange bokser eller halve innlegg oppe på en gang og ikke for mange kategorier i menyene heller. Slik som på denne siden: http://emdria.org/ Der blir det for mye info med en gang, for mange valgmuligheter. Og ikke flash.

    Fargene og fontene som her: http://aussieglis.norblogg.net/ Hun er en god webdesigner.

  20. Annnema permalink
    oktober 13, 2010 22:32

    Første tenkte jeg; å ta seg ut, skal hun jobbe så fælt da(?)

    Men så tok jeg «pointet», det går ikke så fort rundt, serru…

    Jeg tenker du må ha en rolig/ryddig side med ikke for mye info. heller rullgardin under stikkordene.
    Som farge foretrekker jeg duse blå- og grønntoner, gult er også fint, men kan bli skarpt å se på.

  21. oktober 13, 2010 23:08

    Takk for mange tips!

    (Og hjertelig velkommen til dem jeg ikke har sett tidligere ❤ )

    Jeg leser og noterer 🙂

  22. oktober 14, 2010 17:17

    Hva tenker dere om et slikt design som dette:

    http://moseplassen.com/

    • oktober 14, 2010 17:32

      Synes Moseplassen har et veldig flott, oversiktlig og «rolig» design. Bra bruk av ulike elementer i høyre marg, uten at det virker overlesset eller forstyrrende.

  23. Anna permalink
    oktober 14, 2010 21:33

    Liker veldig godt å lese bloggen slik den er. Lite forstyrrelser, og oversiktlig, etter min mening. Men jeg har ikke egen erfaring med blogg og de tekniske detaljene har jeg lite formening om.
    Synd da at det ikke var budsjett for sjampis. Jobb litt er med budsjettet, du.:)
    Mvh Anna

  24. anonymica permalink
    oktober 17, 2010 19:27

    Moseplassen har i alle fall en rolig grønnfarge. Hvis du nå absolutt MÅ ha en annen farge enn hvitt.
    🙂

  25. oktober 18, 2010 23:37

    nei, vet du hva- nå har jeg lest så hodet har blitt helt bomull i forsøk på å huske hva de andre har foreslått- så nå kommer jeg ikke på noe lure innspill i farta… ! Makan ,altså.
    Men vet du hva,Maria. Uansett design i framtiden; I`ll be back :)!
    Beste hilsen fra
    Lilljekonvall 🙂

  26. oktober 19, 2010 14:45

    Nå har jeg bare skumlest litt i kommentarene her.
    Men det første som slo meg da jeg tenkte Maria+blogg=Marias bilder.
    Hvis du ikke synes det blir for personlig/voldsomt, så synes jeg du skal følge kreativiteten i bildene dine her i bloggen også. Bruke fargene, og kanskje noen av bildene?
    Klem.

  27. Tone permalink
    oktober 19, 2010 16:43

    Ja absolutt bildene, og kanskje inspirere andre til og male:-)

  28. oktober 19, 2010 19:53

    Tusen takk for mange tips -jeg leser og nikker og noterer 🙂

Legg igjen en kommentar

