Skip to content

Lørdagskontraster

mai 29, 2010

Livet mitt -akkurat som jeg antar deres er, er fylt med kontraster. Noen av smakene kunne jeg vært foruten, andre ønsker jeg skal ligge så lenge som mulig på tungen, slik at jeg sakte kjenner de smelter, siver nedover, som små lykkedrops, ned i min varme hals.

I dag har jeg malt små skisser -lekt litt med kontraster. Mitt Hjertebarn har vært med og laget sitt -sammen finner vi hvert vårt utrykk.

.

Vil dere se?

.

.

.

Jeg lekte mer med oransje og blått -det var morsomt:

.

Så kom min datter og ville være med:

.

.

Ta frem fargestiftene, folkens -når det ser litt grått ut! Det unner jeg dere.

.

Takk til Sjefsengelen for inspirasjon -noen ganger er ting akkurat slik det ser ut til å være.

13 kommentarer leave one →
  1. mai 29, 2010 15:53

    Oh yes!

    Jeg digger dem!

    Herlig bruk av farger Maria!

    ❤ ❤ ❤

  2. Diva permalink
    mai 29, 2010 16:29

    Herlige bilder og farger. Oransje og blått er knall sammen. 🙂

  3. deterbarejegsomermeg permalink
    mai 29, 2010 16:37

    så flott!! Tankene mine gikk til hav, sommer, bevegelse, frihet, letthet. Deilige var de! Takk for at du delte. Men jeg må få spørre hva du brukte. Stifter skrev du. Gouache?

  4. mai 29, 2010 18:11

    Så nydelig:)
    Takk for inspirasjon tilbake!

    Vakkert og så fullt av liv, lyst og håp! Himmelblått og oransj er akkurat de fargene jeg trekker frem når jeg trenger ekstra påfyll på livet… Har undret meg på hvorfor – og har endt opp med følgende fargeteori (selv om jeg kan den «vanlige» fargeteorien) :

    Den himmelblå fargen – eller om det er det solkrystallklare vannet – i virkeligheten har jo hverken himmel eller vann en farge i seg selv… Det er gjennomsiktig – der lyset går igjennom. Og den motsatte fargen av denne blå er oransj (komplimentærfargen) Himmel og hav – to uendelige atmosfærer… Nettopp derfor er fargen som endelighet og uendelighet representerer oransj og blått. Det er en ekstrem tilstedeværelse i nuet og i fremtiden ved å bruke disse to.

    Fargeklemmer fra meg:)

  5. mai 29, 2010 18:23

    Mmmm… deilig! Sommerbilder og hav og blomster tenkte jeg på. Det er så GODT å leke med farger!

  6. mai 29, 2010 20:10

    Kraftfull positiv energi,flott og deilig 🙂

    Fin kveld på kunstnerane!

  7. mai 29, 2010 21:34

    Fine farger! Du kan om du vil, ha en ny karriere like rundt hjørnet!!! 😉
    Jeg lurer også på hvilke farger???

    Om det å være seg selv, og når noen forventer at du skal være «legetekkelig» – vel – til det har jeg å si; at jeg ønsker for mine venner og bekjente at vi alle får være oss selv med alle de svake og sterke sider, – til tross for eventuelle «tekkelig-heter » og yrkeforventninger. Hva vi har som profesjon/ jobber med kan ikke stenge oss inn i for trange rammer. Jeg tror alle stort sett ønsker å gjøre sitt beste og ikke minst blir vi vel alle best når vi tør å være oss selv?

    Det er i alle fall enklere å være seg selv enn å forsøke å tilpasse seg alle forventninger.
    Når alt kommer til alt er vi alle bare helt vanlige mennesker. Med håp, lengsel og drømmer.

    Anonym blogg eller ikke..Tja.
    Kanskje akkurat den følelsen du kjenner er riktige?? Om du er litt i tvil, ja da er ikke tiden inne enda. Når du er klar så vet du det bare??
    Kan det være slik tro?

  8. Anne Mette permalink
    mai 29, 2010 21:56

    Nyyyydelige!

  9. lykkefund permalink
    mai 30, 2010 10:55

    Er ikke fargene herlige!!
    For noe bilder, dere er kjempeflinke!!

    Her får løvetanna stå fordi den skinner så himla vakkert nå.
    Slik er det når en elsker flotte og skarpe farger. og den vaier så fint i det lange gresset(skulle jeg ha slått det)det er så nydelig om våre. Bare venter på at mine store epletrær skal blomtstre.

    Ønsker deg en flott helg 🙂

  10. mai 30, 2010 10:57

    Å, vakkert! Det var deilige farger! 🙂 Godt å fargelegge litt når dagene blir grå, ja 🙂 Klem!

  11. juni 1, 2010 19:51

    For noen nydelige bilder. De fortjener en fin ramme.
    Jeg holder på å maler litt selv og synes det er en herlig følelse når fargene fyller arket.
    Klem fra meg.

  12. juni 2, 2010 08:52

    Du er flink! Dette taler definitivt til meg, og jeg blir glad av de herlige fargen:-D

    håper du har disse fargene inni deg nå, fine Maria:-)

  13. juni 2, 2010 10:19

    Tusen takk alle fininger, for positive og gode ord!

    Jeg gjør dette kun fordi det er morsomt og fordi jeg blir så glad av det. Det er farger som er inni og som skal ut.

    I går malte jeg et aldeles fantastisk bilde som jeg gleder meg til å henge på veggen, tvers over sengen, slik at jeg skal få se på det hver eneste dag når jeg våkner. Jeg ble så glad i det med en gang jeg tok tre skritt bak og kikket på det. Det ble jo noe helt annet enn det jeg hadde tenkt at det skulle bli, selvsagt 🙂

    Jeg har brukt litt ulikt -noe acrylmaling og noe oljepastell, både på trekkpapir og lerret.
    Sammen ble det morsomt og litt rart på det siste bildet jeg lagde i går.

    Disse over her var små skisser jeg lagde når jeg tenkte på den som skulle få dem på et lite kort jeg lagde til akkurat henne.

    Fargene blir litt rare her inne ser, jeg -men, pytt!

Legg igjen en kommentar

