Skip to content

Jeg – en blogger?

desember 19, 2009

Ja, det ser visst sånn ut. Jeg er blitt en blogger.

Det var jo ikke derfor jeg kom inn i dette store internettet; jeg skulle jo samle informasjon slik at jeg kunne bli frisk som en fisk igjen. Jeg skulle finne et lite hjørne som jeg kunne observere fra.

Etter kort tid begynte jeg å skrive om kommunikasjon mellom pasient og lege. Når jeg kikker igjennom bloggen min ser jeg at jeg har vært igjennom mange ulike temaer. Jeg fortsatt etterhvert med  gamle tre tenners damer på bussen, velferdsystemet, hvordan jeg opplevde å bli sykemeldt og om alt det andre som ligger under kategoriene på høyre siden. Sonitus har lenket til mine innlegg. Takk Sonitus!Det har gjort at jeg har oppdaget og blitt oppdaget. Ildsjelene gjør en fremragende jobb, og som sagt før, håper jeg det er glansbilder og knapper i vente.

Kommunikasjon har alltid opptatt meg. Det er supervanskelig, men samtidig lett.

Lett fordi det jo egentlig bare handler om å lytte, fordi det handler om å være interessert i å lære noe nytt, sanke ny erfaring gjennom andre. Det er vel noe  de fleste av oss ønsker? Speile oss.

Vanskelig fordi vi har så ulik erfaringsbakgrunn; vi har så ulikt i bagasjen av opplevelser; det er så lett å tråkke på noen tær, som vi enten ikke visste var der, eller som vi ikke ante var ømme. Jeg vet ikke mer enn det du forteller meg, du vet ikke mer om meg enn det jeg har fortalt deg. Vi kjenner hverandre ikke mer enn det vi velger å vise frem og det vi ønsker at den andre skal vite.

Jeg er veldig mye mer enn det denne bloggen viser at jeg er; på samme måte som jeg antar at andre som skriver blogger, eller at du som kommenterer her inne, er.

Nettopp derfor håper jeg at jeg har vært forsiktig med å definere andre og jeg vil absolutt ikke bli definert selv!

Jeg synes jeg har vært superduperheldig med leserne mine! Virkelig!

Når Kristin Oudmayer skrev om denne bloggen: «Maria skriver med innsikt, snert og alvor om temaer mange kan relatere til seg til. Bloggen hennes har blitt en oase for undring, kunnskap og utveksling av erfaringer og meninger.», tenkte jeg at om det er slik det er blitt; har vi virkelig fått til noe bra sammen her inne!

Jeg har lært mye om meg selv og andre gjennom dere som tilsynelatende er lik meg, og gjennom dere som er veldig ulik meg. Dere har laget lange kommentarfelt, utvekslet erfaringer, kommet med deres historier. Alt dette er jeg takknemlig for og forsøkt å ta i mot med ydmykhet så godt jeg kan.

Takk til dere som har bidratt til å gjøre disse timene bra!

At jeg har havnet på nominasjonslistene til Tordenbloggen og Digitale superheltinner er sånn som er surrealistisk for meg. Jeg kan ikke forstå det, men jeg tror det må ha noe med det som skjer i kommentarfeltene her inne å gjøre?

Tusen takk til dere som har nominert denne bloggen!

(Jøss…dette ble plutselig nesten en sånn nyttårstale, dette, jo… Jeg er nå alltid så tidlige ute. Not. )

…og enda har jeg ikke funnet ut av hvordan man kan lage avsnitt når jeg publiserer innlegg…sukk…

(Vet ikke hvem som har laget bilde, annet enn at hun heter Gabrielle og er 6 år)
4 kommentarer leave one →
  1. desember 19, 2009 19:43

    Gratulerer med 18. plassen, den er vel fortjent. At det er mange som leser og kommenterer din blogg handler om at du skriver bra og at det du skriver om engasjerer. Nyt plassen på lista fordi du fortjener det, fordi du gjør noe bra.
    Jeg synes du tar veldig godt vare på dine lesere. Du ser dem og gir tilbakemelding på det de skriver. Du inspirerer meg.
    Takk for din blogg!

    • desember 19, 2009 20:40

      Så bra at du liker, Hanne og enda flottere er det at du lar deg inspirere!

      Takk for at du leser – og tusen takk for at du kommenterer!

  2. jojja permalink
    desember 22, 2009 11:59

    Gratulere og det er ikke så rart du ble nominert.

    Måten du formidler på, og svarer de som legger igjen kommentarer, taler for seg:D

    Jeg er bare kjmpe bra at jeg fikk tips om bloggen din.

  3. jojja permalink
    desember 22, 2009 12:00

    Hehe eller ikke bra men glad :DD

Legg igjen en kommentar

