Skip to content

En helt annen vri

desember 16, 2009

Hans blikk i hennes.

Det smeller.

Inn mot brystets venstre side. Hun visste instinktivt at hun ville bli truffet.

I hjertet. Fargene klare, intense.
Verden rundt dem; grå og utydelig. Det var bare dette, akkurat nå, som var virkelig.

Svimmel, om litt ville knærne hennes treffe bakken.

Munnen åpner seg, ord formes.
Øynene registrerer munnbevegelsene, de prøver å lese leppenes intrikate og sammensatte mønster.

Gir det mening?

Signalene passerer fra øynene til ulike sentre i hjernen; forvirrer. Dette er ikke mulig å forstå. Ordene som blir sagt stemmer ikke med budskapet hjernen hennes hadde forventet fra ham. Hjernebarken gir straks ordre til kroppen hennes. Hun siger sammen, hjertet slår fortsatt; blodet pumper iskaldt og hett, øynene vidt oppsperret.
Hun gisper; bare et åndedrag skiller henne fra døden. Fra livet.
Hun frykter ham. Vil han omfavne eller kvele? Skal hun fødes eller dø?

.

.

.

.

«Jeg har møtt en annen

.

.

.

.

Copyright by calvato: kai@calvato.net. Tillatelse til å kopiere fotografi innhentet.
http://calvato.net/html/evil_stuff_1_3.html
5 kommentarer leave one →
  1. desember 16, 2009 10:35

    Mektig !
    Ord som kan lede til både forferdelse og ekstase men samtidig like vonde begge veier og like befriende på samme tid… Som et drap begått i affekt… og en ny start uten å kunne avslutte det som var… Som en forelskelse hvor blodet fryser til is i forferdelse over realitetens makt over ens liv…

    Vel…
    Dette var bare ord som ramlet gjennom hjernevinningene før jeg leste konklusjonen om funnet av noe nytt og ordene kunne forstås på en dødelig måte men også tilpasset da jeg la ordene til den korte avslutningen da den også er minst like dramatisk som du jo også innleder teksten med…

    Underlige mektige ord…

  2. desember 16, 2009 15:34

    Jeg må tilføye at dette er ikke _min_ situasjon, men assosiasjoner jeg fikk når jeg tenkte på hvor kort vei det var mellom hat og kjærlighet; nærhet og distanse.
    Hvor like reaksjonene følelsene «forelskelse» og «fortvilelse» vekker.
    Sterke, voldsomme og rystende.

    Og altså; hvor lite det skal til før en vipper fra det ene til det andre. Bare en kort setning, den som ikke ennå er uttalt.

    I tillegg tenkte jeg på troskap og utroskap. Hvordan kvinner ofte «vet» før de vet og at det ligger i kroppen som en anelse en kanskje håper skal gå vekk? Ved at han sier de magiske; «det er oss to», fremfor «jeg har funnet en annen».

    Jeg håper jeg klarte å beskrive noe av voldsomheten, men også uvissheten, i det som kommer, men som ennå ikke er?

  3. Tanne permalink
    desember 16, 2009 19:06

    Ordene dine beveger meg sterkt Maria. Du har en måte å formidle på som ofte treffer meg rett i hjerte. Du er en begavelse rett og slett.! Jeg er ofte innom og leser og skulle ønske at ordene kunne kommet til meg på en lett måte, men det vil de ikke nå lenger.
    Jeg er glad for at livet mitt flyter som en stille elv og ikke som en voldsom foss. Uvissheten, : har han en annen, eller er det kreft,
    den følelsen av å misstenke at noe er galt, men jeg vil ikke vite det.
    Det er en vondt å være i den uvissheten. Min erfaring er at sannheten, selv om det er det man frykter, er lettere å forholde seg til etter en tid.

  4. desember 16, 2009 22:25

    Å, tusen takk, Tanne!
    Det var et veldig, veldig fint kompliment å få!

    Jeg synes alltid det er best med sannheten. Mange tror at jeg ikke kan mene det, sånn helt på ordentlig. Men jeg gjør det; jeg vil ha sannhet. ( I den grad det finnes en slik :-))

Trackbacks

  1. Tweets that mention En helt annen vri « Marias Metode -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

