Skip to content

Fordelen med teflonhjerne

august 29, 2009

Det er mange fordeler med å ha en hjerne som ikke husker så godt!

En av dem er å kunne bli veldig overrasket over vendingene i filmatiseringen av thrilleren «Mannen som hater kvinner» til tross for at jeg har lest boka tidligere. Jeg satt med hjertet i halsen hele filmen og lurte på hvordan dette skulle ende og hvem som var morderen.

Sånt får man ikke til med en sylskarp hjerne! Ha!

Kommer du på flere fordeler, så må du gjerne dele.

7 kommentarer leave one →
  1. oktober 24, 2011 17:58

    Haha! Sånt gjør jeg også stadig vekk. Herlig å se at det ikke bare er meg.

  2. Cathrine permalink
    oktober 24, 2011 18:09

    Når jenta mi og jeg skal kose oss med DVDer så ser vi gamle serier omigjen. Lost har vi sett 4 ganger siste 2 årene – og det var like spennende hver gang. Mesteparten var glemt og som bonus forstod vi litt mer for hver gang (man blir jo som kjent litt dum også av hjernetåka).

    Noe annet kan dessverre ikke teflonhjernen brukes til.

    Jeg vil samtidig benytte sjansen til å takke deg for at du er villig til å gi stemme og ansikt til ME-pasientene i mediene!

  3. Cathrine permalink
    oktober 24, 2011 18:14

    Nå skjer det rare ting med bloggen din, Maria.

    Jeg fikk nettopp en mail med varsel om dette blogginnlegget. Sjekket ikke datoen og innholdet er dessverre like aktuelt i 2011 som i 2009.

    • oktober 24, 2011 18:16

      Hehe…den lå på bakrommet, har blitt publisert tidligere og så klikket jeg på noe jeg ikke skulle klikke på.
      Lette etter en gammel post som jeg hadde kalt «brainmeltdown», tror jeg, men fant den visst ikke. Kanskje liksågreit 😉

  4. Vicky permalink
    oktober 24, 2011 22:39

    Vel.Maria!
    Jeg hadde en gang en skjønn tenåringsjente på besøk mens ME`n herja litt verre med hjernen min enn nå. Bytta stadig ord…
    Jeg rakte henne en appelsin og spurte så om hun hadde lyst på en KALKUN!!!!

    Vi ble like overrasket begge to!

    Jeg sier som moren til vår alles kjære Arthur Arntsen… Blir det verre nå så flire jeg meg ihjel!

  5. oktober 25, 2011 12:46

    En annen fordel med teflonhjerne er at man kan glemme dårlige nyheter og reoppdage de gode! Glemme at man faktisk ikke behersker ting og gjør dem allikevel; «for dette kan jeg jo?» og få det til!
    Ok; det er er mange ulemper, men det er også mange sære flotte opplevelser med å være en gullfisk!

Trackbacks

  1. ME- syke blir ikke smittet av svineinfluensa! « Marias Metode

Legg igjen en kommentar

