Skip to content

Det regner i dag; jeg er lykkelig!

august 26, 2009
tags: ,

Rart det der, man skulle tenke at sol gir lykke og regn fører til tungsinn?

Jeg er lykkelig her jeg sitter. Nettet fungerer ikke;jeg har akkurat startet opp en blogg, kabelselskapet har gått konkurs og ingen vet noe som helst om hva og hvor.

Jeg er kvinne, ikke naken og ikke spesielt spinnvill, likevel har jeg funnet (t)råd i nøden.

På verandaen har jeg slått opp det som er av parasoller. Jeg har laget meg en liten verden i grønt ( kan tenke meg at Tante Grønn ville likt seg her), det tapper av regn, det sildrer på bakken, og tikker i takrenna.

Jeg skal ingenting annet for øyeblikket enn det jeg har behov for akkurat nå.

Dette er lykke! Den kommer i så mange former, det er fint å kikke etter den.

10 kommentarer leave one →
  1. august 26, 2009 07:23

    Skulle gjerne ha sittet i en verden av grønt med deg 🙂 Det er godt at du klarer å kikke etter den. Jeg ser desperat etter lykke for tiden, men syns det er vanskelig siden jeg har en dårlig periode. Da hjelper det å lese at andre finner den 🙂

    • august 26, 2009 07:47

      Det bobler, Tante Grønn!

      Jeg skrev det ned, slik at jeg kan lete det opp når dagene ikke er som i dag.

      Jeg skal lage en lite innlegg om å boble. Det skal jeg.

      Til tross for at du ikke vet det akkurat, nå bobler det inni deg også. Det er bare noe rart som forstyrrer, et lokk, som snart, snart blir bortevekk, slik at alle boblene slipper ut og frem.

      I mellomtiden, mens du venter på at lokket skal smelte, er det kjempelurt å oppsøke alle de gode tingene. Det har du helt rett i! Det blir *nesten* som å bore små kikkehull inn i egne bobler, det.

      🙂

      Ha en fin dag; du har plassen ved siden av under parasollen!

  2. Bambi permalink
    august 26, 2009 07:35

    En blind mann jeg arbeidet med, hadde helt andre opplevelser av regnvær enn meg, (og de fleste av oss).
    Åh, da løper jeg ut, sa han, for da lukter det så vidunderlig.
    Han lærte meg å like regnet…
    Her stråler sola og jeg skal snart på massasje.
    Ha en finfin dag i regnet…

    • august 26, 2009 07:50

      Det er litt sånn jeg føler meg, Bambi. Blind mann som må bruke andre sanser; andre måter å føle lykke på.

      I helgen var jeg i skogen og luktet på mosebunnen. Det var fantastisk!

      I motsetning til før har jeg de siste ukene blitt ganske god på å bruke energi og fokus på det som er bra for meg og som fyller meg opp, når jeg tenker meg om.

      *klapp på skulderen til meg selv*

  3. Bambi permalink
    august 26, 2009 10:17

    Ja nettopp, utforske andre sanser , som har ligget i dvale. Forrige uke klippte jeg (i små doser) gress. Bare for å kjenne den vidunderlige lukta…

    Livet har jammen forandret seg – jeg var også en action-dame i turbofart. Nå er tilværelsen en helt annen.

    Høres herlig ut med å sitte under en parasoll og lytte til regnets dryppesymfoni.

    Forresten kjenner boblene helt hit! Hva skjer når boblene sprekker?

  4. august 26, 2009 11:42

    Når boblene sprekker, Bambi, så titter det frem enda større bobler av glede og inni dem igjen, så… kan man finne hva som helst av noe annet og noe som er bra.

    Turbofart? Pøh! Det er det bare Formel1-biler og romfartøy som trenger! 😉

    Livet forandrer seg hele tiden. Det er ganske så godt å lukte på gress og høre regnsymfonier også. Akkurat nå er det det beste å gjøre. I morgen er det kanskje noe annet.

    I mellomtiden, før det blir «i morgen» skal jeg gjøre det beste jeg kan for å ikke tenke på *der* jeg skulle ha vært eller *det* jeg skulle ha vært.
    Det har jeg brukt altfor mye tid på allerede. Sorgen over det tapte har ikke tatt meg videre.

  5. mars 31, 2010 18:42

    Jøss….som tiden flyr når en har det morro, gitt!

    Det er allerede gått syv måneder….sååå lenge hadde jeg ikke tenkt til at det skulle vare.

    Ja, ja…

Trackbacks

  1. …litt glitter i livet… « Marias Metode

Legg igjen en kommentar

