Skip to content

Thank heaven for NAV!

august 22, 2009

Ofte sier vi at man skal jammen være frisk, eller ressurssterk, for å være syk i dette landet. Jeg har sagt det selv mange ganger til andre syke. I dag, atter en gang, innser jeg at jeg har trukket vinnerloddet.

I USA er ikke velferdsystemet som vårt. Dersom du blir syk over lengre tid er veien til bunnen like rask som Tusenfryds skycoaster, desverre uten frydefulle hvin på veien. Debbie Jenkins ble syk. Etter å ha solgt det hun klarte å selge i «garasjesalg» for 56 dollar, priset hun seg lykkelig og deretter sin forhåndsinnkjøpte gravplass til halv pris.

Det er tider for alt. For Jenny er det tiden for å tenke på livet og overlevelse fremfor døden og salmesang.

Til tross for at mange syke er oppgitt over NAVs sendrektighet og er sinte på legene som ikke forstår oss, er arrogante og inkompetente; min oppfordring til meg selv er å av og til stoppe opp å tenke på det jeg har og det jeg får.

Jeg pleide å være sjeleglad for at jeg var født i Norge; det skal jeg begynne med igjen. Å være sjeleglad.

2 kommentarer leave one →
  1. Lymefreak permalink
    september 6, 2009 17:18

    Støtter dine tanker.. trenger ikke spille lotto. Vi har allerede vunnet ved å bli født i Norge.

    Det er på høy tid at nordmenn gir uttrykk for dette isteden for å klage på skatten.

  2. september 6, 2009 20:55

    Hehehehe…det er lett å glemme hvor godt vi har det i foprhold til andre.

    På den annen side er det også helt greit å synes at ikke alle dager er like gyldne 🙂

Legg igjen en kommentar

