Skip to content

Kvantemedisin -kortversjonen

august 22, 2009

Det er blitt fortalt meg at kvantemedisin er læren om kroppens cellekommunikasjon og metoder for å bruke kroppens informasjonssystem til å lese av og gjøre korreksjoner ved hjelp av datastyrt apparatur. Med apparatene kan man påvirke ubalanser og problemer; både årsaken og symptomene. Det sendes elektromagnetiske frekvenser og informasjon til kroppen som skal trigge de selvregulerende og selvhelbredende mekanismene direkte. Terapeuter som utfører kvantemedisin mener at dette er fremtidens undersøkelses- og behandlingsmetoder.

Det finnes ulike typer apparater; noen egner seg best til diagnosesetting, andre til behandling. Jeg var mest interessert i diagnosesettingen.

Og hvor trykket min sko?

Jeg ville undersøke dette nærmere og hadde mine grunner. Det viste seg at mye av diagnosesettingen maskinen gjorde stemte overens med min opplevelse.

På en scala fra 1-6, der 6 er dårligst, kom hele mage/tarmsystemet mitt, inkludert blodtilførsel, på 6 nivået. Ikke noe godt terningskast, altså. Ganske fascinerende å se de enkelte celletypene komme opp på skjermen foran meg i farger og bli vektet. I den siste maskinen var det kun satt en laserutseende pistollignede sak mot høyre deler av hjernen min, mens jeg satt med en øreklokke.

Hjernen, i vakker teflonutførelse, kom også ganske dårlig ut.

Min behandler var overbevist på forhånd at jeg nok hadde masse kvikksølv, candida og Epstein Barr Virus i kroppen. Han fant ikke så mye av det.

Min tarm – min jungel

Når det kom til amøber, parasitter, vira og bakterier var imidlertid listen ganske lang. Jeg tror ikke jeg har hørt om en eneste av dem, men jeg må innrømme at mine kunnskaper på området trenger en refresh. Jeg har reist mye, ofte i måneder av gangen på ryggsekktur og dertil hørende mageproblemer. Ikke umulig at der er en jungel der inne.

Blodprøver ikke det samme som kvantemedisin

Terapeuten fant at jeg manglet noen typer b-vitaminer, var på grensen til å få litt for høye insulinverdier, men det sto ingenting om allerede påviste mangler av D og B12. Han forklarte det med at testene med maskinen er langt mer følsomme enn blodprøvene. Jeg undres at de da ikke finner alle manglene, også de som er funnet på blodprøver?

Psyke og soma

Til slutt psykiske påkjenninger og årstall en hadde blitt utsatt for dette. OK; noe stemte, men de fleste årene som kom opp var langt fra traumatiske, slik jeg husker det. Han legger til at ”du som jobber som lege har store psykiske påkjenninger hele tiden” og mente at dette gjorde nok at jeg ikke kunne kjenne igjen årstallene. Enten det – eller at det var ubevisste traumer, noe jeg altså ikke hadde opplevd som vanskelig selv, rent bevisst.

De årene eller hendelsene som jeg opplevde som vanskelige kom ikke opp. Årsaken til dette, forklarte terapeuten, var at dette var hendelser jeg hadde bearbeidet og var bevisst; de ville ergo ikke komme opp som problematiske.

Konklusjon før mirakeldråpene:

Mjaaa….det traff ganske bra på problemområder; mental utmattelse og magesmerter som lever sitt eget liv; men hvor ble det av den fysiske melkesyrefølelsen jeg har? Leddsmertene? For ikke å snakke om…

Kan hende er det verdt å prøve en behandlingsrunde?

17 kommentarer leave one →
  1. august 24, 2009 11:12

    Jeg har prøvd kvantemedisin nesten ukentlig i 10 måneder – uten effekt.

    Har du vært innom disse linkene? Jeg har ikke tro på at dette heller er løsningen for alle, men en litt mer vitenskaplig tilnærming, med særlig fokus på mage/tarm:

    http://www.me-behandling.com

    http://drstockmann.wordpress.com/

    Ang melkesyrefølelsen din… Har du kikket på (feks dr. Myhills) teorier om mitokondrier?

    • august 24, 2009 13:27

      Tusen takk for lenkene, X! Veldig hyggelig av deg.

      Jeg følger jevnlig både bloggen til «Dr.Stockman» og til forumet han har laget om behandlingen han går til hos Kenny De Meirleir. Dette er en svært interesant tilnærmingsmåte, men jeg er fortsatt litt avventende 🙂

      Går du fortsatt til kvantemedisinsk behandling?

      Mitokondrieteorier/enzymteorier er også verdt å følge. Jeg lurer på hva vi vet om 10 år fra nå?

      • august 24, 2009 16:33

        Nei, det er noen år siden, og jeg sluttet – en av mange ting som kunne gi et løft der og da, men som ble for dyrt å holde på med i lengden… (holdt faktisk på i 12 måneder, men et par måneder midt i der jeg ikke var så ofte, så skrev 10 for å ikke overdrive).

        Kan jeg forresten be deg endre navnet til X? Det andre var skrevet under «will not be published», og var ikke ment for offentligheten…

      • Mirabell permalink
        april 17, 2010 19:45

        Ang. Mitokondrier – som en nevner over her:
        Jeg tok en slik blodtest, via Balderklinikken, som slo ut på at jeg har en svært dårlig mitokondriefunksjon. Det var helt i overensstemmelse med min tilstand. Dette har jeg veldig tro på.

        Men både fastlegen, endokrinologen, og dr. Nyland avfeide dette. Endokrinologen sa at «dette har jeg aldri hatt bruk for i alle de årene jeg har jobbet som lege». Nyland sa han hadde diskutert det med en kollega innen feltet, som mente at det ikke kunne være noe slikt (litt uklart om han siktet til muligheten for å teste mit.funksjonen, eller at ME kunne ha med mit.funksj. å gjøre).

        Hvordan kan legene si slikt? Hva mener de egentlig? Jeg er ikke lege selv så jeg trenger at noen forklarer meg hvorfor de avfeier faktiske funn som andre leger har tatt og funnet resultatet av – på en pasient som sitter foran dem.

        Dr.Myhill fant jo – var det over 90 prosent? – av ME-pas hadde dårlig mitokondriefunksjon via en tilsvarende test som den jeg tok.

        • april 19, 2010 16:01

          Hei Mirabell og velkommen inn hit. Artig å se igjen en gammel bloggpost!

          Jeg kan dessverre ikke svare for hva den enkelte lege har sagt til deg og hvorfor.

          Hva tror du selv er årsaken eller forklaringen?

  2. august 24, 2009 11:18

    Til info: jeg leste din post «Om å være sin egen lykkes smed» etter at jeg postet kommentaren over (ligger foreløpig til moderering).

  3. august 24, 2009 17:03

    Beklager så mye; X, navnet er endret.
    ( Begynnerfeil; jeg trodde X ble omgjort til nick automatisk når kommentaren ble godkjent, men ser jo at det ikke var rett. Takk for at du sa i fra! )

    Kan jeg spørre om det er andre ting du har gjort som du synes fungere, eventuelt ikke fungerer?

  4. august 24, 2009 17:17

    Takker 🙂

    Akupunktur er det eneste jeg «må ha». Det har jeg holdt på med i snart et tiår. Demper de heftigste symptomene, og holder kroppen i gang på et vis. Tror jeg hadde vært mange hakk dårligere uten (merkes godt hver gang akupunktøren tar ferie), men det er ikke i stand til å løfte meg så langt, og er på ingen måte noen mirakelkur. Pass evt på å finne en erfaren akupunktør med solid utdannelse (dessverre ingen beskyttet tittel).

    Men alt er individuelt. Det er ikke alle med ME som har utbytte av akupunktur, altså.

    Ellers anbefaler jeg deg å finne frem til gode vitaminer etc som kroppen din «liker» og tåler.

    • august 24, 2009 19:25

      Det er nok ikke så dumt å fylle på med godsaker som kroppen trenger av vitaminer etc :-).

      Så bra at du har funnet noe som demper symptomene dine; det er da absolutt noe!

      Mitt inntrykk er at det er mange som har forsøkt akupunktur uten å ha stor effekt. Selv har jeg forsøkt en runde for mange år siden uten effekt.
      Andre har hatt veldig god effekt, som Ingar Holst: http://www.holst.no/Ingar.Holst.Publishing.Co/irregular-papers/irr8c.html

      Det er også kanskje snakk om kvalifikasjonene til akupunktøren? Det kan også ha noe med at en må ha et visst energinivå for å stimulere? Jeg vet ikke.

      Homeopater jeg har snakket med mener nettopp det; de kommer ikke til mål med homeopati fordi det ikke er noe å stimulere.

      Lykke til videre!

  5. august 25, 2009 10:47

    Noen Ingar Holst-effekt har jeg ikke hatt.

    Jeg kjenner til flere som er på et langt bedre ME-nivå enn meg (og endatil friske mennesker med kun småplager) som har hatt ingen/mindre akupunktureffekt, så jeg har ikke så stor tro på det med «mengden energi å bevege» (jeg har også hørt den teorien før).

    Jeg har hørt om flere som har prøvd ulike akupunktører og rapporterer om helt ulik effekt hos de forskjellige. Men om det har med å gjøre at den ene akupunktøren er flinkere enn den andre, eller om det er andre tilfeldigheter som har slått inn, vet jeg ikke.

    Jeg syns det er vanskelig å spekulere i hvorfor noen har bedre effekt enn andre. Har sansen for folk som rett og slett kan si «jeg vet ikke», så jeg tror jeg tar den selv.

    • august 25, 2009 11:30

      Det der synes jeg var lurt, X.

      «Jeg vet ikke» er ofte mye bedre enn skråsikkerhet.

      Når vi tenker oss om er det jo svært lite vi faktisk VET om denne verden og om det vi driver med. Det er mye vi antar og mye «kvalifisert synsing».

  6. august 25, 2009 10:47

    Ang det jeg nevnte over om at akupunktør ikke er en beskyttet tittel – kan være verdt å sjekke om den man prøver står på denne listen: http://www.akupunktur.no/id/43

  7. Bambi permalink
    september 1, 2009 13:38

    I dag var det noen som talte varmt for kvantemedisin og den måleren du beskriver. Takk og lov at jeg hadde lest om dine erfaringer.

    Jeg er i utgangspunktet åpen, men har blitt mere kritisk og tilbakeholden. Og ikke så godtroende som jeg var i en tidligere fase.

    Det blir i lengden belastende med alle velmenende råd fra Gud og hvermann 🙂

    • september 1, 2009 13:47

      Det er litt vanskelig med alle rådene, Bambi.

      Min fetter sier altså at han er blitt bedre. Jeg snakket med en annen som driver med kvantemedisine enn den jeg var hos. Hun sa at disse apparatene kunne fortelle hva som var galt – de traff forsåvidt godt på mine «problemområder», de kunne drepe virus og bakterier, men det viktigste var at pasientene endret sin egen situasjon fordi det var en årsak til at en fikk en ubalanse i utganspunktet.

      Det vil si; spise slik som en tåler å spise, fylle på med det en mangler,leve så harmonisk en kan, tenke gode tanker osv.

      Jeg vet ikke mer enn dette. Jeg har jo ikke forsøkt selv. For meg som er litt «forskete» av meg kunne jeg tenkt meg å ta en runde i disse maskinene for å se om de vira som ble funnet på mine prøver er blitt borte etter kvantemedisinen. Det hadde jo vært usedvanlig interessant!

  8. september 24, 2009 15:49

    Jeg tenker å melde inn for NAFKAM at kvantemedisinen er en svært god tannlege!
    Jeg har erfaring med at den fjernet akutt tannverk, mens jeg ventet på tannlegetimen.
    Jeg har nå en svært merkbar bedring i plagen periodontitt.
    Min løse tann har festet seg slik at jeg slipper å trekke den, og mine brune uappetittelige tenner er nå blitt hvitere enn tannlegen sa han kunne få dem ved sine «hvitgjørings»tilbud.
    Sammenlagt er behandlingen av tennene hos kvantemedisineren langt rimeligere enn hos tannlegen, mye mindre smertefullt og altså med bedre resultat.
    Jeg er kjempeførnøyd, og bruker nå kvantemedisin også for tyngre medisinske plager. Men å sette opp 10 behandlinger som norm, er dumt. Det avhenger helt av hva slags plage og hvor omfattende, eller kronisk den er.
    Og etter neste kontroll hos tannlegen skal jeg vurdere å sende dette til NAFKAM.

    • september 24, 2009 16:17

      Hei igjen, Predikeren!
      Ja, jeg leste om dine gode resultater; så bra!

      Tannkjøttsykdommen du har er jo ikke akkurat det en ønsker seg mest her i verden, så jeg er glad for at du er blitt mye bedre!

      Send det inn til NAFKAM, du!

      For den som ikke vet hva NAFKAM er legger jeg inn følgende skrevet av Stig Bruset fra Mat og helse:

      I 1998 konkluderte Aarbakke-utvalget med at det burde opprettes et nasjonalt forsknings- institutt innen komplementær og alternativ medisin for å gi mer kunnskap om sykdomsforløp. Norges Forskningsråd tok initiativ
      til å etablere forskningssenteret, og NAFKAM ble etablert v
      Universitetet i Tromø i 2000. NAFKAM er en forkortelse for ”Nasjonalt forskningssenter for komplementær og alternativ medisin”. Leder for forskningssenteret er professor Vinjar Fønnebø.

      Til dette senteret kan man melde om eksepsjonelle sykdomsforløp etter bruk av komplementær eller alternativ medisin. Et ”eksepsjonelt godt sykdomsforløp” kan være full eller langvaring tilfriskning av en
      kreftsykdom eller annen alvorlig sykdom med alvorlig prognose etter behandling med
      alternativ medisin, mens et ”eksepsjonelt dårlig sykdomsforløp” kan være når bruk av
      alternativ medisin gir alvorlige bivirkninger eller bidrar til forsinket resultat av
      skolemedisinsk behandling og alvorlige konsekvenser for sykdomsforløpet.

Legg igjen en kommentar

